קולקציית אביב 2024 עכשיו באתר ובחנות ברעות

5 עובדות על אהבה ויום האהבה טו באב

5 עובדות על אהבה ויום האהבה טו באב

ט"ו באב יום האהבה

עובדה מספר 1

המשנה מספרת שבימי קדם הנשים היו לובשות בגדים לבנים ובדרך כלל בהשאלה (כדי לא לבייש את מי שאין בידן להשיג חדשים), ויוצאות לרקוד בכרמים כדי למצוא בן זוג לחיים. מדוע דווקא ט"ו באב מחפשים שידוך? חז"ל מצאו אירועים שונים שהתרחשו באותו היום ומסמלים אהבת חינם ואחדות בישראל, כמו למשל היום שבו הותרו השבטים לבוא זה בזה, כלומר להינשא לבן או בת זוג משבט אחר, או היום שבו הותר להתחתן עם בני שבט בנימין לאחר שגבריו הוחרמו בעקבות פרשת פילגש בגבעה.

עובדה 2 על אהבה

ב2015 זכו בפרס איג-נובל (פרס מדעי פארודי הניתן באוניברסיטת הרווארד למחקרים שמוגדרים ככאלה ש"גורמים לאנשים לצחוק ואז לחשוב") מחקרים שהראו שנשיקות מורידות תגובה אלרגית.

הפרס ניתן לרופא היפני האג'ים קימאטה, שחקר כמאה אנשים שלמחציתם הייתה תגובה אלרגית. הנבדק או הנבדקת הושמו במשך חצי שעה עם בן או בת הזוג שלהם בחדר סגור עם מוזיקה שקטה - פעם אחת הם התבקשו להתנשק באופן חופשי ופעם אחרת להתחבק אך לא להתנשק. ליתר ביטחון בחרו בנבדקים שלא מרבים להתנשק עם בני זוגם.

מתנה ליום האהבה

עובדה 3 

ט"ו באב אינו תאריך מקרי, על פי לוח הירח, תאריך ט"ו בחודש אב הוא תאריך של ירח מלא שבימי עבר נקשר עם פריון. רבי חיים ויטאל מלמד על הכוחות המיוחדים הפועלים ביום זה. לדבריו, כוחות זכריים ונקביים ביום זה נמצאים במלוא הדרם ועוצמתם ומדגישים את הזיווג הרוחני והגשמי שבין עולמות עליונים לעולם הזה.

עובדה 4 היפוך תפקידים

במאות האחרונות האחריות על החיזור והקמת המשפחה היתה באחריות הגבר . ומכאן מושג הגנטלמן. אבל בימי קדם זה היה שונה כמעט 180 מעלות.

הויקינגים היו מונהגים על ידי מלכות והן אלו שהנהיגו קבעו וסללו את הדרך לשבט הלוחמים , הן נלחמו איתם שכם אל שכם בפשיטות אל חופי העולם הנוצרי.

בנות ישראל הגיבורות יעל דבורה בנות צלפחד היו מנהיגות רות ועוד היו מנהיגות הן אלו שלקחו אחריות על גורלן

עובדה 5 סיפוריי אהבה מפורסמים חוטאים למציאות

רומיאו ויוליה

קליאופטרה ומרקוס אנטוניוס

ארתור וגווניביר

פוקהונטס וגון סמית

ועוד

כולם טרגיים למדי אבל אהבה רגילה שכולנו חווים לרוב אינה טרגית והזמן מנצח ושומר עלינו ביחד

רוצה לתת מתנה עם אהבה למי שיקר לך

אנחנו ממליצים לתת את התכשיט אהבה הזה 

בכסף או תכשיט אהבה בזהב